PPK w sektorze finansów publicznych

Zawrzyj umowę PPK Zapisz się na webinaria

Na czym polega PPK?

Pracownicze Plany Kapitałowe to nowe rozwiązanie emerytalne dla pracowników. Jednocześnie jest to obowiązek, któremu muszą sprostać pracodawcy. 

Włącz w przeglądarce obsługę JavaScript, aby wyświetlić wideo

Dlaczego warto wdrożyć plan z Aviva Investors?

Jesteśmy wiarygodną firmą, z doświadczeniem w prowadzeniu PPK. Z myślą o jednostkach budżetowych przygotowaliśmy szereg rozwiązań, ułatwiających pracę. Pomożemy przejść przez procedury, formalności i terminy.

Sprawna obsługa, dedykowani doświadczeni opiekunowie

Automatyzacja w przekazywaniu danych z systemów kadrowo-płacowych

Portal do zarządzania rachunkiem i benefity dla Twoich pracowników

Umiejętne zarządzanie dużymi aktywami i dobre długoterminowe wyniki

Harmonogram dla jednostek sektora finansów publicznych

Jednostki sektora finansów publicznych mają określone maksymalne daty podpisania umów PPK. Wyznaczone terminy są takie same dla wszystkich podmiotów, bez względu na liczbę osób zatrudnionych w danej jednostce.

Dlaczego lepiej wdrożyć PPK już teraz?

‎Lepiej nie czekać na kumulację

Z naszego doświadczenia z wdrożenia PPK w firmach zatrudniających od 20 do 249 pracowników wynika, że lepiej nie czekać na kumulację tak dużej ilości podmiotów i zminimalizować stres oraz ryzyko ewentualnych pomyłek. 

Warto wcześniej i dokładniej

Należy pamiętać, że jednostki sektora publicznego są zobowiązane stosować Prawo zamówień publicznych przy podpisywaniu umów PPK, co wiąże się z dodatkowym obowiązkami w zakresie wdrożenia planu.

Zapytaj eksperta

Porozmawiaj z ekspertem na temat umów o zarządzanie i prowadzenie PPK, ustawowych terminów, warunków prowadzenia planów i obsługi pracowników w Twojej jednostce

Etapy utworzenia PPK w jednostkach sektora finansów publicznych

Wdrożenie PPK to dość złożony prawnie i organizacyjnie proces, dlatego należy go dobrze zaplanować, aby przebiegł sprawnie i bezproblemowo. Kroki, jakie należy podjąć, obejmują:

krok 1

Instytucja finansowa

Wybierz instytucję, w której utworzysz rachunki PPK pracowników.

Poznaj naszą ofertę PPK

krok 2

Umowa o zarządzanie

Podpisz umowę o zarządzanie PPK w odpowiednim terminie.

Pobierz wzór umowy o zarządzanie

Pobierz instrukcję jak zawrzeć umowę

krok 3

Komunikacja wewnętrzna

‎Przeprowadź kampanię informacyjną PPK wśród swoich pracowników.

krok 4

Umowa o prowadzenie

Podpisz umowę o prowadzenie PPK w wymaganym czasie.

Pobierz wzór umowy o prowadzenie

krok 5

Deklaracje i lista składek

‎Zbierz od pracowników deklaracje PPK, przekaż listę składek i wpłat.

Jak podpisać umowy?

Do wdrożenia PPK niezbędne jest zawarcie dwóch umów w odpowiednich terminach. 

Umowa o zarządzanie

  • Umowa o zarządzanie to potwierdzenie wyboru instytucji finansowej oraz ustalenie warunków gromadzenia i zarządzania środkami na rachunkach
  • Umowę można podpisać online i otrzymać potwierdzenie jej zawarcia w formie elektronicznej (bez konieczności składania podpisów)
  • Umowa o zarzadzanie nie zawiera żadnych danych pracowników oraz nie powoduje obowiązku rozpoczęcia wpłat do PPK

Umowa o prowadzenie

  • Zawarcie umowy o prowadzenie następuje po zgłoszeniu przez pracodawcę (za pośrednictwem aplikacji PPK Serwis lub zintegrowanego systemu kadrowo-płacowego firm Sage lub Comarch) listy Uczestników PPK, która stanowi załącznik do umowy o prowadzenie PPK
  • Po zarejestrowaniu listy Uczestników pracodawca otrzyma potwierdzenie zawarcia umowy o prowadzenie w formie elektronicznej (bez konieczności składania podpisów)
  • Zawarcie umowy o prowadzenie zobowiązuje pracodawcę do rozpoczęcia dokonywania wpłat na PPK
  • Wpłaty są obliczane i pobierane od Uczestnika PPK w terminie wypłaty wynagrodzenia i dokonywane do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zostały obliczone i pobrane

Bezpłatne szkolenia dla jednostek sektora finansów publicznych

Zachęcamy do uczestnictwa w cyklicznych webinariach, prowadzonych przez naszych doświadczonych ekspertów, w zakresie wdrożenia PPK w jednostkach sektora finansów publicznych. 

Dowiedz się więcej

Częste pytania

Na czym polegają PPK?

W jakim celu wprowadzono PPK?

Jakie instytucje mogą prowadzić PPK?

Gdzie są inwestowane środki?

Jaki jest koszt uczestnictwa?

Kiedy muszę utworzyć PPK?

Czy mogę nie zakładać PPK?

Czy PPK dotyczą wszystkich pracowników?

Czy pracownik może zrezygnować z PPK?

Dokumenty

Oferta

Prospekt i regulamin

Kluczowe informacje dla inwestorów 2025-2065

Wnioski, deklaracje, oświadczenia

Warto wiedzieć

Nota prawna