Ważna zmiana w PPK – termin przesunięty z powodu koronawirusa

W pierwszej połowie roku firmy zatrudniające od 50 do 249 pracowników (stan na dzień 30.06.2019 r.) miały wdrożyć Pracowniczy Plan Kapitałowy w swoim przedsiębiorstwie. Jednak w związku z ogłoszoną epidemią koronawirusa i trudną sytuacją na rynku, terminy wdrożenia PPK zostały przesunięte. Termin zawarcia umowy o zarządzanie PPK został wydłużony do 27 października, a zawarcia umowy o prowadzenie PPK – do 10 listopada 2020 roku. Oznacza to, że harmonogram dla małych i średnich firm został zrównany z harmonogramem dla trzeciej transzy, czyli podmiotów zatrudniających między 20 a 49 osób.

Kiedy najlepiej zawrzeć umowy?

Pomimo wydłużenia czasu na zawarcie umów PPK, rekomendujemy dokonanie wyboru instytucji finansowej i podpisanie umowy o zarządzanie w terminach dotychczas obowiązujących, tj. do 24 kwietnia br. Odkładanie w czasie tej decyzji i czekanie do ostatniego momentu może stać się dodatkowym obciążeniem dla pracodawcy w obliczu narastających wyzwań spowodowanych epidemią. Natomiast umowę o prowadzenie PPK można zawrzeć w terminie przewidzianym dla III fazy i tym samym przesunąć pierwsze wpłaty do PPK.

Co z firmami, które już zawarły umowy o zarządzanie PPK? 

Zawarcie umowy zdjęło z pracodawcy jeden z obowiązków. Instytucja finansowa została wybrana i określone zostały warunki zarządzania środkami w ramach PPK. Obecnie jest czas na przetestowanie systemu kadrowo-płacowego do przekazywania wpłat, przeprowadzenie akcji informacyjnej dla pracowników i podpisanie umowy o prowadzenie PPK.

Jak wdrożyć PPK w czasie pandemii?

Dbamy o bezpieczeństwo przedsiębiorców, dlatego Pracowniczy Plan Kapitałowy w Aviva Investors można wdrożyć całkowicie zdalnie. Zarówno umowę o zarządzanie PPK, jak i umowę o prowadzenie PPK można zawrzeć drogą elektroniczną. Udostępniamy w tym celu formularze online. Nasi eksperci odpowiedzą na wszystkie pytania drogą telefoniczną lub online. Dodatkowo przeprowadzamy zdalne szkolenia dla zespołu kadrowo-płacowego (tele- i wideokonferencje) oraz akcję informacyjną w formie webinariów dla pracowników. Oferujemy również elektroniczne materiały komunikacyjne i linki do filmów, które w łatwy sposób przekażą wszystkie informacje dotyczące PPK. Zarówno pracodawcy, jak i pracownicy mogą także skorzystać z dedykowanej programowi infolinii oraz skrzynki pocztowej. Wszystkie informacje znajdują się na naszej stronie www.aviva.pl/ppk