Czujniki smogu
Jesienią 2018 roku po raz kolejny zaprosiliśmy społeczności lokalne do udziału w konkursie. Na stronie wiemczymoddycham.pl każdy mógł zgłosić konkretną lokalizację, w której powinien pojawić się czujnik jakości powietrza, a następnie głosować na wybrane miejsce. Ponownie zaimponowało nam duże zainteresowanie mieszkańców, zagrzewanych do działania przez lokalne organizacje pozarządowe, media, szkoły i samorządy. Taki odzew potwierdził nasze przekanie o tym, że akcja "Wiem czym oddycham" jest potrzebna i ważna dla wielu grup społecznych. Czujnki otrzymało 100 lokalizacji z największą liczbą głosów od internautów. W sumie po 2 edycjach konkursu ufundowaliśmy 400 urządzeń monitorujących jakość powietrza z przekonaniem, że przybliżą one dzieciom problem zanieczyszczonego powietrza. Udostępniliśmy również darmowe materiały edukacyjne dla nauczycieli i wychowawców na temat smogu, do wykorzystania np. na lekcjach biologii czy j. angielskiego.
Edukacja
Ważnym celem kampanii był wzrost świadomości społecznej na temat smogu i jego szkodliwości dla zdrowia. Na stronie wiemczymoddycham.pl oraz w mediach społecznościowych udostępniliśmy ciekawe materiały edukacyjne i poradnikowe. Zaprosiliśmy do współpracy ekspertów i blogerów, którzy byli promotorami akcji. Klientom zaproponowaliśmy atrakcyjne zniżki na domowe sensory i oczyszczacze powietrza.

Parnerstwo
Już po raz drugi akcja była prowadzona w oparciu o technologię i czujniki firmy Airly - krakowskiego start-upu, zwycięzcy Smogothonu 2016. Airly buduje sieć czujników w całej Polsce, umożliwiając monitoring jakości powietrza przez stronę internetową lub aplikację na smartfony. Czujniki Airly zbierają i przetwarzają dane w czasie rzeczywistym. Na interaktywnej mapie oznaczane są informacje o jakości powietrza : poziom stężenia pyłów zawieszonych PM2.5 oraz PM10. Ich mapę możesz zobaczyć tutaj airly.pl/mapa.
Nasza kampania została wyróżniona
Białym Listkiem CSR przez tygodnik "Polityka" oraz brązową statuetką Effie Awards 2018 w kategorii "Pozytywna zmiana - CSR"
Efekty
Wśród zwycięzców są duże miasta, małe miescowości i wsie. Najbardziej zmobilizowały się: Chełmża, Kraków, Wołomin, Mirosławiec i Nowa Ruda. Konkurs trwał od 1 października do 6 grudnia 2018 r. w tym czasie:

Ponad 75 000 oddanych głosów
na 2 357 zgłoszonych lokalizacji.

Prawie 1 500 osób i 450 szkół i przedszkoli
zaangażowało swoich bliskich, wychowanków, ich rodziców i lokalną społeczność do walki o czujnik powietrza dla swojej okolicy.

12 600 000 osób
dowiedziało się o akcji dzięki mediom społecznościowym. Ponad 5 000 osób zaangażowało się aktywnie i dzieliło się informacjami o akcji.
Akcje towarzyszące kampanii:
Billboard informacyjny z filtrem powietrza:
- Zależało nam, aby z informacją o kampanii i konkursie dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców. Z tego powodu w centrum Warszawy postawiliśmy pierwszy w Polsce billboard będący zarazem filtrem powietrza. Dzięki technologii trzech warstw siatki oczyszczającej The Breath Instalacja jest w stanie pochłonąć zanieczyszczenia emitowane przez 91 350 samochodów rocznie. Ten pomysł doceniony m. in. przez branżowy portal Nowy Marketing.
Badania płuc wspólnie z Federacją Stowarzyszeń Chorych na Astmę, Alergię i POChP
- Zaangażowaliśmy się w Światowe Dni Spirometrii 2018. Sponsorowaliśmy badania płuc w przychodniach w całej Polsce. Wynajmowaliśmy spirobusy, w których mieszkańcy mieli możliwość zmierzyć poziom wydajności swoich płuc. W ramach akcji przebadano ponad 6 500 osób.
Bieg w maskach antysmogowych - AirRun w Krakowie
- Zorganizowaliśmy AirRun - pierwszy w Polsce bieg w maskach antysmogowych. Bieg , który odbył się w Krakowie 27 października 2018 roku, był manifestem przeciwko dużemu zanieczyszczeniu powietrza w Polsce. 1 000 pakietów startowych rozeszło się w kilka dni a pozytywna informacja o biegu dotarła do ok. 3 000 000 użytkowników mediów społecznościowych.
W każdym z działań realizujemy nasze wartości
Zależy nam
Nie komplikujemy
Nie odpuszczamy
Tworzymy przyszłość