Życie i zdrowie - jak zgłosić zdarzenie?

Sprawdź, jak zgłosić zdarzenie

Zgłoszenie zdarzenia krok po kroku

krok 1

Sprawdzasz zakres polisy

Upewnij się, że ubezpieczenie chroniło Cię w momencie zdarzenia albo że jesteś uprawniony do otrzymania świadczenia. Szczegółowe informacje o zakresie ubezpieczenia znajdziesz w swojej polisie i MojejAvivie.

Sprawdź zakres ubezpieczenia w MojejAvivie

krok 2

Przesyłasz zgłoszenie

Poprosimy Cię o dodatkowe dokumenty, które podajemy we wniosku. Przekaż je nam wraz z wnioskiem − online, mailowo, telefonicznie lub listownie − dzięki temu szybciej rozpatrzymy zgłoszenie.

krok 3

Zajmiemy się resztą

O statusie Twojej sprawy i decyzji o wypłacie poinformujemy Cię online, telefonicznie, mailowo lub listownie. W przypadku niektórych zgłoszeń, wypłatę można otrzymać nawet tego samego dnia.

Zgłoszenie zdarzenia

Wybierz, co chcesz zgłosić

Wypadek

Indywidualne i grupowe ubezpieczenie na życie i zdrowie

Możesz otrzymać wypłatę w razie m.in. uszczerbku na zdrowiu, rehabilitacji, pobytu w szpitalu lub kalectwa  po wypadku.

Wypadek lub choroba dziecka

Ubezpieczenie szkolne

Możesz otrzymać wypłatę z NNW Twoje Dziecko w razie: wypadku dziecka, złamania, oparzenia, śmierci

Wypadek (zgłoszenie z ubezpieczenia NNW)

Ubezpieczenie Grono (również dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny), Moje Bezpieczeństwo Prestiż, a także mieszkaniowe, samochodowe, podróżne

Możesz otrzymać wypłatę z umowy ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW), np. z tytułu złamania, uszczerbku na zdrowiu, śmierci.

Choroba

Indywidualne i grupowe ubezpieczenia na życie i zdrowie

Możesz otrzymać wypłatę w razie poważnej choroby, po leczeniu w szpitalu oraz w razie niezdolności do pracy. Przejmiemy też opłacanie składek za ubezpieczenie.

Śmierć bliskich Ubezpieczonego

Grupowe ubezpieczenie na życie

Jeśli posiadasz ubezpieczenie grupowe, możesz otrzymać wypłatę w razie śmierci kogoś z Twoich bliskich, np. rodzica, teścia, dziecka.

Śmierć Ubezpieczonego

Indywidualne i grupowe ubezpieczenia na życie i zdrowie, OFE

Możesz otrzymać wypłatę w razie śmierci osoby ubezpieczonej w Avivie lub członka OFE

Narodziny dziecka lub adopcja

Grupowe ubezpieczenie na życie

Możesz otrzymać pieniądze, jeśli powiększyła Ci się rodzina.

Zakończenie ubezpieczenia

Ubezpieczenia Absolwent i juniorGO

Po zakończeniu okresu ubezpieczenia  otrzymasz wypłatę środków, jeśli jesteś do niej uprawniony.

Dla Klientów ING

Bezpieczny Kredyt, Bezpieczna Pożyczka

Sprawdź, jak zgłosić zdarzenie, jeżeli kupiłeś ubezpieczenie w banku ING.

Pomoc i usługi

Sprawdź, jak skorzystać m.in. z assistance, leczenia za granicą, drugiej opinii medycznej, prywatnej opieki medycznej i badań

Jak sprawdzić status zgłoszenia?

Status zgłoszenia sprawdzisz online w serwisie MojaAviva w zakładce „Moje szkody i roszczenia”, telefonicznie lub przez e-mail. 

Status zgłoszenia z ubezpieczenia podróży lub ubezpieczeń NNW (Grono, Moje Bezpieczeństwo Prestiż, ubezpieczenie samochodu, domu, mieszkania) sprawdzisz tylko telefonicznie lub przez e-mail.

Częste pytania

Kiedy można wnioskować o wypłatę świadczenia z ubezpieczenia na życie i zdrowie?

Czy wypłacimy pieniądze z ubezpieczenia na życie w przypadku śmierci spowodowanej koronawirusem?

Jak sprawdzić status wniosku o wypłatę świadczenia?

Kto może otrzymać pieniądze w przypadku śmierci członka OFE?

Czy przekazane dokumenty mogą być w języku innym niż polski?

Skontaktuj się z nami

Infolinia

+48 22 557 44 44

Obsługa Klienta poniedziałek - piątek 8:00 - 19:00