Ubezpieczenie turystyczne
Jak zgłosić zdarzenie?
Podczas podróży miałeś wypadek lub nagle zachorowałeś? Natychmiast poinformuj nas o tym.
- Wypełniając formularz online
- Dzwoniąc pod numer +48 22 557 44 44 lub +48 22 205 50 60
- Mailem:
- jeśli chcesz zgłosić nagłe zachorowanie lub potrzebujesz pomocy za granicą: medical@europ-assistance.pl
- jeśli miałeś wypadek i chcesz zgłosić roszczenie lub poniosłeś koszty leczenia: szkody_travel@aviva.com
Dlaczego warto skorzystać z formularza online?
Korzystając z formularza online możesz uzupełnić dane samodzielnie albo połączyć się z konsultantem przez połączenie Wi-Fi.
- Wystarczy połączenie z internetem – np. hotelowe wifi
- W kilku krokach zostaniesz przeprowadzony przez proces zgłaszania zdarzenia (nagłej choroby lub wypadku)
- Wszystkie dane uzupełniasz online - również miejsce i okoliczności zdarzenia
- Po zarejestrowaniu Twojego zgłoszenia, zorganizujemy Ci pomoc i skontaktujemy się z Tobą.
Podczas zgłaszania zdarzenia poprosimy Cię o podanie danych:
- numer polisy
- Twoje dane: imię i nazwisko, dane teleadresowe, PESEL
- swój adres podczas wyjazdu
- datę zdarzenia
- opis okoliczności (miejsce, jak doszło do zdarzenia, objawy choroby i od kiedy występują itp.)
- informacje dodatkowe: preferowaną formę kontaktu, czy posiadasz kartę EKUZ i inne ubezpieczenia
- nazwę jednostki medycznej udzielającej pomocy (nazwa i adres szpitala), jeśli już się do niej zgłosiłeś.
Jak zgłosić roszczenie po powrocie z podróży?
Zgłoszenie roszczenia następuje poprzez przesłanie kompletu wymaganych dokumentów na adres:
Aviva TUO SA
Likwidacja Szkód Majątkowych i Osobowych
ul. Inflancka 4b
00-189 Warszawa
Dokumenty
Wszystkie dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Dokumenty, których będziesz potrzebować:
Dokumenty podstawowe
- oryginał wypełnionego druku - Formularz zgłoszenia roszczenia - podróżne
- kopia dokumentu tożsamości Uprawnionego oraz, w stosunku do Uprawnionych nie posiadających pełnej zdolności do czynności prawnych, jego opiekuna prawnego
- inne dokumenty indywidualnie wskazane przez pracownika Aviva odpowiedzialnego za rozpatrzenie roszczenia.
Dokumenty dodatkowe
- w przypadku kosztów leczenia, odpowiedzialności cywilnej, bagażu podróżnego - oryginały rachunków, faktur i kwitów kasowych oraz zeznania świadków;
- w przypadku nieszczęśliwego wypadku - kopia dokumentu wyjaśniającego okoliczności i przyczynę zdarzenia, to jest protokołu wypadkowego, protokołu BHP, notatki służbowej Policji oraz postanowienia Prokuratury lub podanie adresu oraz numeru sprawy placówki prowadzącej postępowanie;
- w stosunku do Uprawnionych niepełnoletnich, gdy opiekunem nie jest rodzic - kopia prawomocnego postanowienia sądowego o ustanowieniu opiekuna prawnego lub kuratora.
- w przypadku zlecenia wypłaty świadczenia na konto osoby lub instytucji innej niż Uprawnionego, obligatoryjnie powinno być ono poświadczone notarialnie za własnoręczność podpisu
Jak sprawdzić status zgłoszenia?
Zadzwoń do nas na +48 22 557 44 44 (pon.-pt. 8:00-19:00) lub wyślij e-mail na szkody_travel@aviva.com podając w wiadomości numer zgłoszenia
Skontaktuj się z nami
Infolinia
Obsługa Klienta poniedziałek - piątek 8:00 - 19:00
Napisz wiadomość e-mail: szkody_travel@aviva.com