Ubezpieczenie turystyczne

Jak zgłosić zdarzenie?

Podczas podróży miałeś wypadek lub nagle zachorowałeś? Natychmiast poinformuj nas o tym.

 

Dlaczego warto skorzystać z formularza online?

Korzystając z formularza online możesz uzupełnić dane samodzielnie albo połączyć się z konsultantem przez połączenie Wi-Fi.

  • Wystarczy połączenie z internetem – np. hotelowe wifi
  • W kilku krokach zostaniesz przeprowadzony przez proces zgłaszania zdarzenia (nagłej choroby lub wypadku) 
  • Wszystkie dane uzupełniasz online - również miejsce i okoliczności zdarzenia
  • Po zarejestrowaniu Twojego zgłoszenia, zorganizujemy Ci pomoc i skontaktujemy się z Tobą.

Podczas zgłaszania zdarzenia poprosimy Cię o podanie danych:

  • numer polisy
  • Twoje dane: imię i nazwisko, dane teleadresowe, PESEL
  • swój adres podczas wyjazdu
  • datę zdarzenia
  • opis okoliczności (miejsce, jak doszło do zdarzenia, objawy choroby i od kiedy występują itp.)
  • informacje dodatkowe: preferowaną formę kontaktu, czy posiadasz kartę EKUZ i inne ubezpieczenia
  • nazwę jednostki medycznej udzielającej pomocy (nazwa i adres szpitala), jeśli już się do niej zgłosiłeś.

Jak zgłosić roszczenie po powrocie z podróży?

Zgłoszenie roszczenia następuje poprzez przesłanie kompletu wymaganych dokumentów na adres:

Aviva TUO SA
Likwidacja Szkód Majątkowych i Osobowych
ul. Inflancka 4b 
00-189 Warszawa

Dokumenty
Wszystkie dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego. 

Dokumenty, których będziesz potrzebować:

 

Dokumenty podstawowe

  • oryginał wypełnionego druku - Formularz zgłoszenia roszczenia - podróżne
  • kopia dokumentu tożsamości Uprawnionego oraz, w stosunku do Uprawnionych nie posiadających pełnej zdolności do czynności prawnych, jego opiekuna prawnego
  • inne dokumenty indywidualnie wskazane przez pracownika Aviva odpowiedzialnego za rozpatrzenie roszczenia.

Dokumenty dodatkowe

  • w przypadku kosztów leczenia, odpowiedzialności cywilnej, bagażu podróżnego - oryginały rachunków, faktur i kwitów kasowych oraz zeznania świadków;
  • w przypadku nieszczęśliwego wypadku - kopia dokumentu wyjaśniającego okoliczności i przyczynę zdarzenia, to jest protokołu wypadkowego, protokołu BHP, notatki służbowej Policji oraz postanowienia Prokuratury lub podanie adresu oraz numeru sprawy placówki prowadzącej postępowanie;
  • w stosunku do Uprawnionych niepełnoletnich, gdy opiekunem nie jest rodzic - kopia prawomocnego postanowienia sądowego o ustanowieniu opiekuna prawnego lub kuratora.
  • w przypadku zlecenia wypłaty świadczenia na konto osoby lub instytucji innej niż Uprawnionego, obligatoryjnie powinno być ono poświadczone notarialnie za własnoręczność podpisu

Jak sprawdzić status zgłoszenia?

Zadzwoń do nas na +48 22 557 44 44 (pon.-pt. 8:00-19:00) lub wyślij e-mail na szkody_travel@aviva.com podając w wiadomości numer zgłoszenia

Skontaktuj się z nami

Infolinia

+48 22 557 44 44

Obsługa Klienta poniedziałek - piątek 8:00 - 19:00