Samochód - jak zgłosić szkodę?

Sprawdź, jak otrzymać odszkodowanie lub pomoc z ubezpieczenia samochodu

Zgłoszenie szkody krok po kroku

krok 1

Zgłoszenie szkody

Szkodę najprościej zgłosić online - w dowolnym momencie wygodnie załączasz wszystkie dokumenty lub ich zdjęcia i śledzisz status sprawy. Możesz też zgłosić zdarzenie przez telefon lub wysłać dokumenty pocztą.

krok 2

Wycena

Wycenę przygotujemy na podstawie przesłanych zdjęć. W razie gdyby do wyceny potrzebne były oględziny możemy wykonać je online nawet tego samego dnia.

krok 3

Wypłata odszkodowania

Wyliczone na podstawie kosztorysu odszkodowanie wypłacamy na wskazane przez Ciebie konto nawet w ciągu jednego dnia. Jeżeli zdecydujesz się na naprawę bezgotówkową, rozliczamy się bezpośrednio z warsztatem.

Zgłoszenie zdarzenia

Wybierz, co chcesz zgłosić

OC uszkodzenie

Klient Avivy uszkodził mój pojazd lub inną własność.

Bezpośrednia Likwidacja Szkody

Klient innego towarzystwa ubezpieczeniowego uszkodził mój pojazd.

AC uszkodzenie

Mój pojazd został uszkodzony na skutek kolizji, zdarzeń losowych lub wandalizmu.

AC kradzież

Skradziono mój pojazd lub jego wyposażenie.

Szkoda osobowa OC i NNW

Doznałem urazu na skutek wypadku.

 

 

 

 

Uszkodzenie szyb

Mam dodatkowe ubezpieczenie szyb i chcę zgłosić szkodę.

 

 

 

Pomoc i usługi Assistance

Listę usług Assistance, z których możesz skorzystać, znajdziesz w Twojej polisie. Aby z nich skorzystać, zadzwoń do nas na +48 22 557 44 44. Infolinia Assistance jest czynna 24/7.  Usługi dostępnę w ramach assistance to m.in.: 

  • Holowanie w Europie z wyłączeniem Rosji
  • Samochód zastępczy
  • Kurs w Akademii Bezpiecznej Jazdy po wypadku
  • Wymiana opony lub holowanie do wulkanizatora
  • CAR SPA samochodu po naprawie
  • Usprawnienie auta na miejscu zdarzenia
  • Zakup elektroniki utraconej w podróży
  • Ochrona prawna - konsultacja lub pomoc prawnika
  • 3 wizyty lekarskie w razie nagłego zachorowania

Jak sprawdzić status zgłoszenia?

Status swojego zgłoszenia sprawdzisz online w MojejAvivie w zakładce „Moje szkody i roszczenia”, telefonicznie +48 22 557 44 44 (pon.- pt. 8:00-18:00) lub wysyłając wiadomość na szkody@aviva.pl (podaj w wiadomości numer zgłoszenia). Status zgłoszenia z ubezpieczenia NNW sprawdzisz tylko telefonicznie lub przez e-mail.

Wyszukiwarka warsztatów

Jeżeli Twój samochód został uszkodzony, skorzystaj z wyszukiwarki, aby znaleźć najbliższy warsztat

Częste pytania

Jak mogę uzupełnić brakujące dokumenty?

Jak prawidłowo zrobić zdjęcia uszkodzeń pojazdu?

Jak mogę sprawdzić status szkody?

W jakich sytuacjach i jak długo mogę korzystać z samochodu zastępczego?

Nie byłem sprawcą szkody, ale chcę szybko naprawić samochód z mojego AC. Czy to możliwe?

Czy jeśli zgłoszę szkodę, to stracę zniżki na OC i AC?

Co to jest Szkoła Bezpiecznej Jazdy i kiedy mogę z niej skorzystać?

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Sprawdź pozostałe pytania

Skontaktuj się z nami

Infolinia

+48 22 557 44 44

Obsługa Klienta poniedziałek - piątek 8:00 - 18:00