Pakiet JA
Jak zgłosić roszczenie?
Zobacz, co musisz zrobić, aby zgłosić szkodę lub roszczenie oraz jakie dokumenty powinieneś przygotować, aby cały proces przebiegł szybko i sprawnie. Pamiętaj, że zawsze możesz liczyć na naszą pomoc dzwoniąc pod numer +48 22 557 44 44 (pon-pt 8:00-19:00)
Musisz wiedzieć:
- Wszystkie dokumenty powinny być sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
- Zagraniczne dokumenty dowodowe muszą być uwierzytelnione zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w razie ich braku - przez polską placówkę dyplomatyczną.
- Jeżeli przesyłasz do nas kopię dokumentów, powinna być ona poświadczona za zgodność z oryginałem przez przedstawicieli Avivy, notariusza bądź Ubezpieczającego, jeżeli jest nim Twój pracodawca.
Sprawdź, co zrobić:
W przypadku choroby
Musisz wiedzieć:
Ubezpieczenie obejmuje aż 40 poważnych chorób, w tym wybrane nowotwory, udar mózgu czy zawał serca. Zanim zgłosisz roszczenie, upewnij się, że Twoja choroba znajduje się na liście wyszczególnionej w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia.
Co zrobić:
- zadzwoń na numer +48 22 557 44 44 (pon – pt 8:00-19:00), aby poinformować nas o zdarzeniu
- wyślij skany dokumentów na adres: bok@aviva.pl lub kopie dokumentów pocztą tradycyjną na adres:
Aviva
Dział Obsługi Roszczeń
ul. Inflancka 4b
00-189 Warszawa
Dokumenty obowiązkowe:
- wypełniony i podpisany Formularz roszczenia - choroba (POBIERZ)
- karta lub karty wypisowe ze szpitala
- karta medyczna z leczenia od momentu zdarzenia do chwili obecnej
w przypadku poważnego zachorowania:
- dokumentacja medyczna potwierdzająca pierwsze rozpoznanie poważnego zachorowania (np. wynik badania histopatologicznego)
w przypadku niezdolności do pracy:
decyzja ZUS/KRUS
druk zwolnienia lekarskiego (ZUS ZL)
Gdy trafisz do szpitala
Musisz wiedzieć:
Żebyś mógł otrzymać wypłatę, twój pobyt w szpitalu musi być dłuższy niż 3 dni i krótszy niż 90 dni. Nie wypłacimy Ci świadczenia za pobyt związany z ciążą i porodem oraz rehabilitacją.
Co zrobić:
- zadzwoń na numer +48 22 557 44 44 (pon – pt 8:00-19:00), aby poinformować nas o zdarzeniu
- wyślij skany dokumentów na adres: bok@aviva.pl, możesz także wysłać kopie dokumentów pocztą tradycyjną na adres:
Aviva
Dział Obsługi Roszczeń
ul. Inflancka 4b
00-189 Warszawa
Dokumenty obowiązkowe:
- wypełniony i podpisany Formularz zgłoszenia roszczenia – choroba (POBIERZ)
- karta lub karty wypisowe ze szpitala
- karta medyczna z leczenia od momentu zdarzenia do chwili obecnej
dowód osobisty
Gdy wyrządzisz szkodę innym osobom (ubezpieczenie OC)
Musisz wiedzieć:
Zawsze musimy mieć Twój aktualny adres zamieszkania – pamiętaj, że jeśli się przeprowadzisz (nawet do wynajmowanego mieszkania), musisz nam o tym powiedzieć.
Co zrobić:
- zadzwoń na numer +48 22 557 44 44 (pon – pt 8:00-19:00), aby poinformować nas o zdarzeniu
- wyślij skany dokumentów na adres: bok@aviva.pl, możesz także wysłać kopie dokumentów pocztą tradycyjną na adres:
Aviva
Dział Obsługi Roszczeń
ul. Inflancka 4b
00-189 Warszawa
Dokumenty obowiązkowe:
- dowody, które pozwolą ustalić świadków i okoliczności zdarzenia (np. zeznania świadków, jeżeli posiadasz opisy zdarzenia wykonany przez odpowiednie służby np. policję)
- wezwanie, pozew i inne dokumenty sądowe, jakie zostaną Ci doręczone
- inne dokumenty, o które możesz zostać poproszony
W przypadku śmierci bliskiej osoby (ubezpieczonego)
Musisz wiedzieć:
Wypłata nie jest obciążona podatkiem od spadków i darowizn ani podatkiem od zysków kapitałowych
Co zrobić:
- zadzwoń na numer +48 22 557 44 44 (pon – pt 8:00-19:00), aby poinformować nas o zdarzeniu
- wyślij skany dokumentów na adres: bok@aviva.pl, możesz także wysłać kopie dokumentów pocztą tradycyjną na adres:
Aviva
Dział Obsługi Roszczeń
ul. Inflancka 4b
00-189 Warszawa
Dokumenty obowiązkowe:
- wypełniony i podpisany Formularz zgłoszenia roszczenia – śmierć (POBIERZ)
- odpis skrócony aktu zgonu lub kopia karty statystycznej do karty zgonu, inny dokument potwierdzającego przyczynę śmierci
dokument potwierdzający tożsamość Uposażonego, np. dowód osobisty
w przypadku nieszczęśliwego wypadku:
- dokument wyjaśniający okoliczności i przyczynę zdarzenia (protokół wypadkowy, protokół BHP, notatka służbowa Policji, postanowienie Prokuratury)
- możesz też podać w Formularzu zgłoszenia adres oraz numeru sprawy placówki prowadzącej postępowanie