Dom i mieszkanie - jak zgłosić szkodę?

Sprawdź, jak otrzymać odszkodowanie lub pomoc z ubezpieczenia nieruchomości

Zgłoszenie szkody krok po kroku

krok 1

Zgłoszenie szkody

Szkodę najprościej zgłosić online - w dowolnym momencie wygodnie załączasz wszystkie zdjęcia dokumentów i śledzisz status sprawy. Możesz też zgłosić zdarzenie telefonicznie.

krok 2

Wycena

Wycenę przygotujemy na podstawie przesłanych dokumentów i zdjęć. Jeśli do wyceny będą potrzebne oględziny, skontaktujemy się z Tobą, aby umówić wizytę rzeczoznawcy.

krok 3

Wypłata odszkodowania

Wypłata z odszkodowania możliwa już następnego dnia roboczego, na wskazane przez Ciebie konto bankowe.

Zgłoszenie zdarzenia

Wybierz, co chcesz zgłosić

Zalanie

Moja nieruchomość lub wyposażenie zostały zalane.  

Zdarzenie losowe

Szkody powstałe w wyniku np. pożaru, silnego wiatru, gradu, przepięcia, powodzi.

Kradzież z włamaniem

Skradziono mi przedmiot z domu, mieszkania lub piwnicy.

OC - szkody wyrządzone innym

Jestem klientem Avivy i zgłaszam szkodę z mojej polisy, gdy np. zalałem sąsiada, mój pies pogryzł przechodnia, moje dziecko wybiło sąsiadowi szybę.

Stłuczenie

Stłukła mi się np. szyba okienna, płyta grzewcza, zlew, szyba wkładu kominkowego lub oszklenie drzwi.

Klient Avivy uszkodził moją własność

Jestem poszkodowanym i zgłaszam szkodę z polisy sprawcy (OC), gdy klient Avivy np. zalał mi mieszkanie.

Nieszczęśliwy wypadek psa lub kota

Moje zwierze ucierpiało na skutek nieszczęśliwego wypadku.

Dewastacja

Ktoś celowo uszkodził moją nieruchomość lub znajdujący się w niej przedmiot.

Kradzież lub uszkodzenie roweru

Mój rower się zepsuł, został uszkodzony w wypadku lub skradziony.

Nieszczęśliwy wypadek

Doznałem urazu na skutek wypadku.

Jak sprawdzić status zgłoszenia?

Status swojego zgłoszenia sprawdzisz online w MojejAvivie w zakładce „Moje szkody i roszczenia”, telefonicznie +48 22 557 44 44 (pon.- pt. 8:00-19:00) lub wysyłając wiadomość na szkody@aviva.pl (podaj w wiadomości numer zgłoszenia). Status zgłoszenia z ubezpieczenia NNW sprawdzisz tylko telefonicznie lub przez e-mail.

Częste pytania

Jak mogę uzupełnić brakujące dokumenty?

Co zrobic w razie wypadku w domu lub mieszkaniu?

Jakich zabezpieczeń wymagamy, abys mógł otrzymać odszkodowanie z tytułu kradzieży z włamaniem?

Co w przypadku szkody jeśli na polisie jest cesja na bank?

Jak skorzystać z pomocy specjalisty lub pomocy medycznej (assistance)?

Jak mogę sprawdzić status szkody?

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie? Sprawdź pozostałe pytania

Skontaktuj się z nami

Infolinia

+48 22 557 44 44

Obsługa Klienta poniedziałek - piątek 8:00 - 19:00