Jak opłacać składki?

Najczęściej zadawane pytania

Jak opłacać składki?

Dostosowujemy się do Twoich potrzeb i możliwości, dlatego dajemy Ci wiele możliwości na regulowanie płatności.

Polecenie zapłaty

To bezpieczna forma rozliczeń bezgotówkowych, dzięki której nie musisz pamiętać o opłacaniu swoich składek. Po uruchomieniu takiej usługi składki będą automatycznie przekazywane z Twojego konta bankowego na konto ubezpieczyciela dokładnie w dniu ich płatności. 
Dowiedz się więcej o poleceniu zapłaty >

Zlecenie stałe

To wygodna forma płacenia stałych zobowiązań. Nie musisz pamiętać o wykonywaniu przelewu. Twój bank zrobi to za Ciebie. Nie zapomnij tylko poinformować banku o zmianie wysokości składki w przypadku zmian rocznicowych (indeksacja, zmiana wariantu rocznicowego).

Przelew bankowy online

Bez problemu możesz dokonać przelewu online na wskazany przez Avivę numer konta.

W placówce, na poczcie lub w banku

Możesz skorzystać blankietów wpłat otrzymanych od Avivy lub wypełnić czysty blankiet pocztowy lub bankowy.

Co zrobić, gdy zapomniałem opłacić składkę?

Jeżeli zawarłeś umowę ubezpieczenia u agenta bądź w oddziale

Jeżeli zawarłeś umowę ubezpieczenia u agenta bądź w oddziale i zdarzy ci się zapomnieć opłacić składkę za swoje ubezpieczenie, dokonaj płatności jak najszybciej.

Jeżeli masz pytania, np. nie wiesz jaką kwotę powinieneś wpłacić albo nie pamiętasz numeru konta, na jaki dokonać przelewu, skontaktuj się z nami.

Jeżeli zawarłeś umowę ubezpieczenia samochodowego przez telefon lub internet

Umowa ubezpieczenia, zawierana na odległość (przez internet lub telefon) dochodzi do skutku po opłaceniu składki. Wtedy też otrzymasz od nas polisę potwierdzającą zawarcie umowy ubezpieczenia i certyfikat OC. Jeśli składka nie wpłynie na nasz rachunek bankowy, do zawarcia umowy ubezpieczenia nie dojdzie.

Co zrobić, gdy otrzymałem wezwanie do zapłaty zaległej składki?

Jeżeli nie opłaciłeś składki swojego ubezpieczenia w wyznaczonym terminie, możesz otrzymać wezwanie do zapłaty. Twoja polisa chroni Cię do końca okresu ubezpieczenia, ale powinieneś jak najszybciej uregulować zaległą płatność.

Jeżeli masz pytania, np. nie wiesz jaką kwotę powinieneś wpłacić albo nie pamiętasz numeru konta, na jaki dokonać przelewu, skontaktuj się z nami.

Jak przywrócić opłacanie składek?

Jeśli zawiesiłeś opłacanie składek za swoje ubezpieczenie, ale chciałbyś je wznowić, by korzystać z wielu możliwości, które daje Ci polisa (np. rozszerzyć jej zakres o nowe umowy dodatkowe, zapewniające ochronę zdrowia), masz dwie możliwości:

  • jeśli opłacanie składek było zawieszone krócej niż rok − wystarczy, że: 
    - wpłacisz aktualną składkę (nie musisz regulować zaległych składek),
    - zadzwonisz do Telecentrum lub prześlesz dyspozycję dotyczącą odwieszenia listownie albo e-mailem (załączając skan podpisanego pisma) na adres bok@aviva.pl
  • jeśli zawieszenie trwało rok i dłużej – dodatkowo poprosimy Cię o przesłanie wypełnionej i podpisanej Dodatkowej deklaracji o stanie zdrowia

 

Skontaktuj się z nami

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 20:00