Bezpieczeństwo

Sprawdź, jak Aviva dba o Twoje bezpieczeństwo online i jakich zasad przestrzegać

Dobre praktyki w Avivie

Bezpieczeństwo Klientów jest dla nas ważne. Stale pracujemy nad rozwiązaniami, które zwiększają Twoje bezpieczeństwo i chronią prywatność Twoich danych.

‎Certyfikat bezpieczeństwa strony

Nasze strony posiadają certyfikat SSL - informacje poufne (np. dane osobowe) są szyfrowane

‎Bezpieczne płatności z Blue Media i eCard

Współpracujemy z zaufanymi operatorami płatności w Polsce - transakcje są bezpieczne

‎Logowanie jednorazowym kodem

Do MojejAvivy możesz bezpiecznie zalogować się kodem przesłanym na Twój numer telefonu

‎Potwierdzanie operacji hasłem SMS

Wszystkie ważne operacje, np. zmiana danych, muszą zostać potwierdzone kodem przesłanym na Twój numer telefonu

‎Automatyczne wylogowanie

Aby nikt niepożądany nie dostał się do Twoich danych, automatycznie wylogujemy Cię z MojejAvivy po chwili bezczynności

Zasady bezpiecznego logowania

Przestępcy często podszywają się pod różne instytucje i próbują wykorzystać zaufanie i nieuwagę klientów. 

Sprawdź, jakich zasad przestrzegać w trakcie logowania do MojejAvivy, aby nie dać się oszukać.

Sprawdzaj stronę logowania

Upewnij się, że strona, na której podajesz dane do logowania, jest bezpieczna:

  • Loguj się zawsze przez stronę https://www.aviva.pl/ lub poprzez wpisanie https://moja.aviva.pl/ w przeglądarce internetowej.
  • Sprawdź, czy adres strony logowania zaczyna się od liter https (a nie http) oraz czy jest poprzedzony symbolem zamkniętej kłódki.
  • Nie loguj się przez linki z wyszukiwarki internetowej oraz korzystając z linków przesłanych na Twój adres e-mail, jeśli nie zweryfikowałeś nadawcy.

Stosuj bezpieczne hasła

Regularnie zmieniaj swoje hasła. Hasło do MojejAvivy możesz zmienić w zakładce „Mój profil”. Przy tworzeniu haseł pamiętaj o kilku zasadach:

  • Stosuj hasła trudne do odgadnięcia. Użyj co najmniej 7 znaków, w tym duże i małe litery, cyfry, znaki specjalne.
  • Unikaj stosowania haseł składających się z Twojej daty urodzenia, nazwy użytkownika, numeru telefonu, innych osobistych informacji.
  • Unikaj korzystania z oferowanej przez przeglądarki funkcji „zapamiętywania haseł”, a także zapisywania haseł na kartce.

Korzystaj ze sprawdzonych rozwiązań problemów

Jeśli napotkasz problemy z logowaniem, możesz skorzystać z kilku rozwiązań:

  • Jeśli nie pamiętasz e-maila do logowania, możemy Ci go przypomnieć za pomocą bezpiecznego formularza.
  • Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz zalogować się jednorazowym kodem. Wyślemy go na numer telefonu przypisany do Twojego konta.
  • Gdy zapomnisz hasła, możesz też łatwo ustawić nowe - wyślemy Ci wiadomość z linkiem do zmiany hasła na Twojego e-maila.

Zasady bezpiecznej komunikacji

Możemy się z Tobą kontaktować w różny sposób - za pomocą telefonu, e-maila, poczty tradycyjnej lub przez MojąAvivę. W komunikacji z Klientami również kierujemy się względami bezpieczeństwa.

W wiadomościach lub rozmowach telefonicznych nigdy nie będziemy Cię prosić o podanie Twoich danych do logowania.

Komunikacja e-mailowa z Avivy jest wysyłana z adresów kończących się na @aviva.pl lub @aviva.com, a wiadomości są szyfrowane.

Ważne dokumenty, które wysyłamy e-mailem automatycznie, np. wniosek lub polisę, zabezpieczamy hasłem.

Pracownicy Avivy przedstawiają się na początku rozmowy. Naszych pracowników możesz zweryfikować dzwoniąc na naszą infolinię.

Jak chronić swoje urządzenia?

Bezpieczeństwo online zależy także od tego, jak korzystasz ze swoich urządzeń, np. telefonu i komputera. Sprawdź, co możesz zrobić, aby je właściwie zabezpieczyć.

  • Korzystaj jedynie ze sprawdzonych i zaufanych urządzeń.
  • Unikaj korzystania z publicznych sieci WiFi (np. w kawiarniach czy centrach handlowych).
  • Zadbaj o oprogramowanie antywirusowe i jego aktualizację.
  • Używaj legalnych programów i na smartfonie instaluj jedynie aplikacje pochodzące z wiarygodnych źródeł: AppStore, Google Play lub Windows Store.
  • Chroń swój sprzęt przed dostępem niepowołanych osób - zabezpiecz komputer hasłem, a w telefonie ustaw blokadę ekranu.
  • Zwracaj uwagę na komunikaty o zagrożeniach, np. w przeglądarce internetowej i stosuj się do podanych w nich zaleceń.
  • Nie otwieraj podejrzanych wiadomości i linków wysyłanych przez nieznanych nadawców.

Skontaktuj się z nami

Infolinia

+48 22 557 44 44

Obsługa Klienta poniedziałek - piątek 8:00 - 19:00